Zrušená objednávka a postup vrátenia peňazí

Objednali ste si tovar z Aliexpress, ale objednávka bola predajcom zrušená. Keď je obrat veľký, môžu sa vyskytnúť problémy so zásielkou. Niekedy sa stáva, že AliExpress nedoručí produkty svojim adresátom. Existuje veľa možných dôvodov prečo sa produkty nedoručia. V tomto článku budeme diskutovať o zrušení zásielky a o tom, čo možno v tomto prípade urobiť.

Čo znamená status „Zásielka zrušená“ na AliExpress?

Najprv sa pozrime, čo tento stav znamená. Práca čínskych predajcov je založená na nasledujúcom systéme:

  • Najprv každej zásielke (malému balíčku alebo balíku) pridelia sledovacie číslo.
  • Potom je objednávka pripravená na odoslanie a získa stav „Čaká na odoslanie“.
  • Kuriérska služba vyzdvihuje objednávky zo skladu.

Tretí krok...

Problémy sa môžu vyskytnúť v treťom kroku, keď balík nebude odoslaný. V tomto prípade sa sledovacie číslo stane neplatným a zákazníkovi sa v osobnom účte v sekcii „My orders“ (Moje objednávky) zobrazí stav "Shipment cancelled" (Zásielka zrušená).

Niekedy predajca zámerne stornuje zásielku z technických príčin – nepresnosť dodacích dokladov, nemožnosť dodržať dodacie podmienky a pod. Niet pochýb, že v každom prípade je to chyba predajcu a v 99% prípadov môžete počítať s vrátením peňazí.

Čo robiť, ak je zásielka na AliExpress zrušená?

Čo napísať predajcovi?

Neprepadajte panike a konajte. Prvou a najrozumnejšou možnosťou je kontaktovať predajcu.

Popíšte svoj problém a pripojte snímku obrazovky, aby predajca pochopil, o akom produkte hovoríte. Priemerná doba získania odpovede je jeden týždeň. Ak podmienky ochrany kupujúceho ešte nekončia, počkajte na odpoveď predajcu. Môžu produktu prideliť nové sledovacie číslo, odoslať produkt ešte raz alebo ponúknuť vrátenie peňazí.

Mali by ste otvoriť spor v prípade, že predajca neodpovie na vašu správu alebo odmietne vrátiť peniaze (to sa však stáva veľmi zriedkavo).

Nasledujúci článok